Jablečné kuličky




Co umí udělat den příjemnější? Bezesporu něco dobrého. Nemusí ani tak jít o jídlo, stačí hezký sen, oblíbená písnička, milý úsměv... no a nebo jídlo, no jo hraje důležitější roli, než si občas připouštíme. Ne nadarmo se říká, láska prochází žaludkem :-) Snad budou tyto kuličky jejím poselstvím...



Jablečné kuličky (12 ks)

Inspirace: http://www.veganosity.com


  • 1/2 hrnku datlí
  • 1/2 lžičky vanilkového extraktu
  • 2 lžíce kakaového prášku
  • 1 lžička skořice
  • 1/4 hrnku vlašských ořechů
  • 2 lžíce ovesných vloček
  • 1/2 jablka

  • + skořice, vločky na obalení



Datle jsem si předem namočila, aby změkly, Následně jsem slila vodu a rozmixovala je s vanilkovým extraktem, skořicí, vlašskými ořechy, vločkami a jablkem v hladkou hmotu. Pokud by nebyla dostatečně tuhá, můžete dát hmotu ztuhnout do lednice a tvarovat až později. Pomocí rukou jsem tvarovala kuličky, které jsem obalovala ve směsi vloček a skořice. Skladovala jsem v lednici.







English version


Apple balls (12 pcs)


Inspiration: http://www.veganosity.com


  • 1/2 cup of dates
  • 1/2 teaspoon of vanilla extrakt
  • 2 tablespoons of cacao powder
  • 1 teaspoon of cinnamon
  • 1/4 cup walnuts
  • 2 tablespoons of oats
  • 1/2 an apple

  • + cinnamon, oats for coating



I soaked dates in water until tender. Then I drained them and blended with vanilla extrakt, cinnamon, walnuts, oats and grated apple until sticky dough. You could also refrigerate the dough if would be too smooth. Then I rolled the dough into balls and couted them in a mix of cinnamon and oats. I stored them in a fridge. 



8 komentářů:

  1. Mňam, vypadají moc pěkně a určitě budou i výborně chutnat :)
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, chutnají výborně. Už jsem je zkusila a v této dávce se u nás doma po nich okamžitě zaprášilo. :-))

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna hledám inspirace na nějaké svačinové mňamky, děkuji za typ :)

    OdpovědětVymazat
  4. Budou určitě chutnat, ale připadá mi neuvěřitelně úsměvné nazývat "jablečnými kuličkami" něco, co obsahuje 1/2 jablka a 1/2 hrnku datlí. Možná to pochopím, až to vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. na 12 mini kuliček je 1/2 jablka poměrně hodně a chtěla jsem je krapet odlišit od všech ostatních nepečených kuliček, kterých je na blogu požehnaně.

      Vymazat
  5. Ahoj :-) Dnes som vyskúšala tvoje jablkové a banánove guličky a boli úžasné! Trochu som si ich pretvorila a namiesto škorice, obalovala v kokose :) Nemôžem sa dočkať, keď vyskúšam aj ďalšie varianty.
    Zbožňujem tvoj blog, veľa úspechu prajem :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)