Máslová dýně plněná zelenou čočkou




Dýně zkrátka k podzimu patří. Nevím, jestli budu sama, ale jak vtrhly na náš trh, hned mi přijde ten podzim o fous hezčí a přívětivější :-) nehledě na to, že dýně jsou pro mě předzvěstí blížících se Vánoc, ale pst nebudeme předbíhat :-) stačí obchody plné Mikulášů... 

Dnes tedy méně oblíbená i chuťově méně výrazná než hokkaido, ale určitě stojí za pozornost tahle máslovka. Skvěle se totiž hodí pro různé náplně. Úžasná je tahle čočková z francouzské, zelené čočky, která je mnohem zajímavější a chutnější než tradiční hnědá, u nás tak oblíbená. Díky tahini je náplň skvěle krémová a věřím, že se nebudete zlobit, i když kousek zbude jen tak... Nebo co takhle zkusit náplň z mascarpone?



Máslová dýně plněná zelenou čočkou

(cca 2 porce)

Inspirace: http://www.coconutandberries.com


  • 1 máslová dýně
  • 1 lžíce olivového oleje
  • 1 fialová cibule
  • 1 stroužek česneku
  • 1/2 hrnku zelené čočky
  • 1 lžíce sójové omáčky
  • 1 lžička sušeného tymiánu
  • sůl, pepř
  • 2 lžíce tahini
  • 2 listy kapusty



Máslovou dýni jsem si přepůlila, vydlabala semínka a dala péct do předehřáté trouby zhruba na 180 stupňů na 40 minut. 

Mezitím jsem si na lžíci olivového oleje dozlatova orestovala na malé kousky nakrájenou cibuli, na minutu jsem přidala na plátky nakrájený česnek. Jakmile začal vonět, vsypala jsem čočku, zalila vodou (cca 1 hrnek), dochutila solí, pepřem, tymiánem a sójovou omáčkou a vařila do změknutí. Listy kapusty jsem si spařila, nakrájela na malé kousky a vmíchala k uvařené čočce spolu s tahini. 

Čočkovou směsí jsem plnila rozpečenou dýni a dala dopéct na dalších 15 minut.



English version


Green lentil stuffed butternut squash 

(2 portions)

Inspiration: http://www.coconutandberries.com


  • 1 butternut squash
  • 1 tablespoon of olive oil
  • 1 onion
  • 1 clove of garlic
  • 1/2 cup of green lentil (puy)
  • 1 tablespoon of soy sauce
  • 1 teaspoon of thyme
  • salt, pepper
  • 2 tablespoons of tahini
  • 2 leaves of kale





I cut butternut squash in half, scooped out seeds and baked in preheated oven for about 40 minutes. 

Meanwhile I cooked chopped onion in the olive oil until golden. I added minced garlic only for one minute and added lentils, about one cup of water, salt, pepper, thyme, soya sauce and cooked until tender, about 15 minutes. I steamed kale leaves, chopped into small pieces and mixed with tahini in lentils. 

I filled pre-baked butternut squash with lentil mixture and baked it for another 15 minutes. 




1 komentářů:

  1. MOC ZAJÍMAVÉ A URČITĚ I DOBRÉ.
    PŘEJI PŘÍJEMNÝ PODZIMNÍ ČAS.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)