Ovocný salát s jablkovo-tahini zálivkou






Ovocný salát s jablkovo-tahini zálivkou

(cca 2 porce)

Salát

  • 1 jablko
  • 1 hruška
  • střapec bílých hroznů
  • střapec tmavých hroznů
  • 2 blumy

Zálivka

  • 1 lžíce tahini
  • 1/2 hrnku jablečného pyré
  • 1 lžička agávového sirupu
  • špetka skořice
  • 1 lžička sezamových semínek


Veškeré ovoce jsem si omyla, jablka a hrušky zbavila jádřince, blumy pecky a nakrájela na drobné kousky, hrozny jsem přepůlila. Vše jsem vložila do velké mísy, promíchala.

Na zálivku jsem prošlehala tahini s jablečným pyré, sirupem a skořicí. Kdyby byla příliš tuhá, můžete zředit vodou či citrónovou šťávou. Ovoce jsem přelila zálivkou a posypala sezamovými semínky.








English version

Fruit salad with apple-tahini dressing

(about 2 portions)

Salad

  • 1 apple
  • 1 pear
  • 250 g white grapes
  • 250 g red grapes
  • 2 plums

Dressing

  • 1 tablespoon tahini
  • 1/2 cup of apple sauce
  • 1 teaspoon of agave nectar
  • pinch of cinnamon
  • 1 teaspoon of sesame seeds

I washed the fruit, diced apple, pear and plums into pieces. I halved grapes and placed everything into a large bowl and mixed. 

Meanwhile I whisked together tahini with apple sauce, agave nectar, cinnamon for the dressing. If it were too thick, you could thin down with water or lemon juice. I sprinkled the salad with sesame seeds and served. 




3 komentářů:

  1. Tahini jsem nemohla přijít na chuť, ale i díky tvým receptům jsem si ho zamilovala :) děkuji za další tip na zálivku, jen místo agáve dám stévii :)

    OdpovědětVymazat
  2. no tak tohle zkusím, protože tahini miluju a agave taky... děkuji za tip , jak jablíčka a tahini udělat zajímavější v mističce :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak dnes byl jako nedělní poobědový dezert, sice bez jablečného pyré, ale bylo to luxusní :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)