Placičky ze špagetové dýně



Je úžasné, že jsou u nás už poměrně snadno dostupné i zatím bohužel méně známé a obvyklé dýně. Dnes se zaměříme na jednu z nich, špagetovou krasavici. Předpokládám, když už se Vám dostane do ruky, pouštíte se do špaget s nějakou omáčkou. Ale její využití je mnohem rozsáhlejší. 

Opět nechci moc prozrazovat, ráda Vás překvapuji, proto nebudu předbíhat a pouštět si pusu moc na špacír. Prozatím Vám bude muset stačit, že špagetová se skvěle hodí i na placičky...




Placičky ze špagetové dýně (8 ks)

Inspirace: http://www.dollyandoatmeal.com

Placičky

  • 1 lžíce chia semínek + 3 lžíce vody
  • 1/2 špagetové dýně
  • 3 kapustové listy
  • 1 lžička olivového oleje
  • 1 menší cibule
  • 1 stroužek česneku
  • 1/4 hrnku ovesné mouky
  • 1/2 lžičky koriandru
  • sůl, kajenský pepř

Dip

  • 1/2 avokáda
  • sůl, chilli
  • šťáva z 1/2 limetky


Chia semínka jsem si promíchala s vodou a dala odležet. Dýni jsem si omyla, přepůlila, semínka vydlabala, položila vydlabanou částí směrem dolů na plech a dala jsem péct zhruba na 30 minut do předehřáté trouby na 170 stupňů.

Mezitím jsem si na lžičce olivového oleje orestovala cibuli dozlatova. Kapustu nakrájela na malé kousky. 

Z upečené dýně jsem táhlými pohyby pomocí vidličky tvořila nudle, přidala jsem k nim kapustu, cibulku, chia semínka a ovesnou mouku. Dochutila solí, kajenským pepřem, česnekem a koriandrem a míchala v kompaktní hmotu.

Pomocí lžičky jsem tvarovala na pečícím papírem vyloženém plechu placičky, které jsem pekla v předehřáté troubě zhruba 15 minut. Poté jsem placičky otočila a pekla dalších 10.

Podávala jsem s dipem z rozmačkaného avokáda dochuceného solí, chilli a šťávou z limetky.






English version

Spaghetti squash cakes (8 pcs)

Inspiration: http://www.dollyandoatmeal.com

Cakes

  • 1 tablespoon of chia seeds + 3 T of water
  • 1/2 spaghetti squash
  • 3 kale leaves
  • 1 teaspoon of olive oil
  • 1 little onion
  • 1 clove of garlic
  • 1/4 cup of oat flour
  • 1/2 teaspoon of coriander
  • salt, cayenne pepper

Dip

  • 1/2 avocado
  • salt, chilli
  • juice from 1/2 lime

I mixed chia seeds with water and let it be. I washed spaghetti squash, cut it in half, scooped seeds out, placed face down onto a baking sheet and baked for about 30 minutes (170 C).

Meanwhile I cooked chopped onion on olive oil until golden. I chopped kale into small pieces. 

I removed squash from oven and used the fork to scraped the flesh into long strands. I added kale, cooked onion and oat flour. I seasoned it with salt, pepper, garlic and coriander and mixed until combined.

I formed cakes using tablespoon and baked in a preheated oven for about 15 minutes. Then I turned over the cakes and baked them for another 10 minutes. 

I served cakes with dip made up of mashed avocado seasoned with salt, chilli and lime juice. 










2 komentářů:

  1. Díky za recept, špagetová dýně je pro mě co do zpracování zatím trochu oříšek :-) Mojí favoritkou je hokaidó.

    OdpovědětVymazat
  2. Hm, zajímavé :) Ač jsem velký milovník zeleniny, ke špagetové dýni jsem si vztah nenašla... Dělala jsem jí jako špagety a vůbec nám to nechutnalo... Tahle úprava vypadá daleko lépe ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)