Dýňovo-kaštanová polévka s kapustovými chipsy







Dýňovo-kaštanová polévka s kapustovými chipsy 

(4 porce)

Inspirace: http://www.thefirstmess.com

Polévka

  • 1 lžíce olivového oleje
  • 1 cibule
  • 1 stroužek česneku
  • 1 dýně hokkaido
  • cca 1 - 1 a 1/2 l vody
  • 250 g jedlých kaštanů
  • sůl, pepř
  • 2 lžičky tamari omáčky

Kapustové chipsy

  • Listy kapusty
  • 1 lžička olivového oleje
  • 1 lžička javorového sirupu
  • sezamová semínka
  • sůl

Ze všeho nejdřív jsem si uvařila kaštany. Nařízla jsem je na ploché straně do křížku, vložila do hrnce, zalila vodou a dala vařit asi na 20 minut. Zbavila je vnější i vnitřní slupky ještě horké. Musíte postupovat rychle, jinak se studené špatně loupou. Můžete si pomoci malým nožíkem či malými nůžkami. 

Kapustu jsem si omyla, natrhala na kousky, rozprostřela po pečícím papírem vyloženém plechu, pokapala směsí olivového oleje, javorového sirupu, soli a sezamových semínek. Dala jsem péct do předehřáté trouby zhruba na 100 stupňů. 

Na lžičce olivového oleje jsem restovala cibuli dozlatova. Na minutu jsem přidala na tenké plátky nakrájený česnek, aby se rozvoněl a přidala jsem omytou, vydlabanou a nakrájenou dýni, kaštany, zalila jsem vodou a vařila do změknutí. Dochutila jsem solí, pepřem a tamari a rozmixovala v hladký krém.

Polévku jsem podávala s kapustovými chipsy a nakrájenými kaštany.








English version


Pumpkin-chestnut soup with kale chips (4 portions)

Inspiration: http://www.thefirstmess.com

Soup

  • 1 tablespoon of olive oil
  • 1 onion
  • 1 clove of garlic
  • 1 pumpkin hokkaido
  • about 1 - 1 and 1/2 l of water
  • 250 g chestnuts
  • salt, pepper
  • 2 teaspoon of tamari sauce
Kale chips

  • Kale leaves
  • 1 teaspoon of olive oil
  • 1 teaspoon of maple syrup
  • sesame seeds
  • salt

I started with chestnuts. I cut them on the flat site, placed them into the cooking pot, covered with water, brought to a boil and cooked for about 20 minutes. I peeled them immediately. 

I washed kale leaves and dried them. I drizzled them with mixture of olive oil, maple syrup, salt and sesame seeds. I spreaded them over the baking sheet, and placed it in the preheated oven and roasted them.

I cooked chopped onion in olive oil until golden. I added chopped garlic, only for 1 minute, then chopped pumpkin, chestnuts, cover with water and cooked until soften. I seasoned it with salt, pepper, tamari sauce and blended until smooth. 

I served it with kale leaves and chopped chestnuts. 






2 komentářů:

  1. Jak dlouho se přibližně suší ta kapusta v troubě?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. záleží na troubě, stupních, i té kapustě... já sušila minimálně půl hodiny

      Vymazat

Děkuji za komentář :-)