Kaštanové gnocchi s hlívou a dýní



Ok, gnocchi nejsou běžnou denní záležitostí na dvacet minut, navíc s poloprázdným dřezem. Je to celkem piplačka, která se ovšem jednou za čas vyplatí. Protože on i ten věčný kuskus, jáhly, kroupy, pohanka, těstoviny, rýže, bulgur, quinoa se jednou přejí. Tyhle půlhodinovky si nechte na uspěchaný týden, víkendový oběd si žádá něco krapet speciálnějšího. A ono, když Vám rukama projdou riccotové, dýňové, batátové, tvarohové a kdejaké jiné gnocchi, zjistíte, že to není až taková alchymie. Zjistíte, že nemusíte vždy skončit s naprosto zapatlanou kuchyní, jako v případě prvního pokusu o něco jako gnocchi... a tak je to se vším :-)



Kaštanové gnocchi s hlívou a dýní (cca 4 porce)

Gnocchi

  • 300 g vařených kaštanů
  • 2 domácí vejce
  • cca 100 g špaldové mouky
  • sůl

Na dokončení

  • 1 lžíce olivového oleje
  • 1 cibule
  • 1 stroužek česneku
  • 300 g hlívy ústřičné
  • 1/2 dýně hokkaido
  • sůl, pepř
  • čerstvý tymián
  • hrst rukoly
  • hrst lískových ořechů


Ze všeho nejdřív jsem si uvařila kaštany. Nařízla jsem je na ploché straně do křížku, vložila do hrnce, zalila vodou a dala vařit asi na 20 minut. Zbavila je vnější i vnitřní slupky ještě horké. Musíte postupovat rychle, jinak se studené špatně loupou. Můžete si pomoci malým nožíkem či malými nůžkami. 

Následně jsem je rozmixovala pomocí tyčového mixéru s celými vejci v hladký krém, dochutila solí a přisypávala mouku a zpracovala v těsto. Možná budete muset přidat trochu mouky, záleží na konzistenci těsta. Na pomoučeném vále jsem těsto rozdělila na 4 díly a vyválela v tenké válečky, které jsem rozdělila na malé kousky velikosti gnocchů. Ty jsem poté dotvarovala v malé oválky pomocí pomoučených rukou, které jsem na závěr rozmáčkla vidličkou. Vařila jsem v osolené vodě, až gnocchi vyplavaly na povrch. Opatrně jsem je vylovila, nechala okapat a uchovala teple.

Gnochci jsem podávala s pečenou dýní, kterou jsem jednoduše osolila, opepřila, pokapala olivovým olejem a pekla zhruba 20 minut v předehřáté troubě, a restovanou hlívou, na kterou jsem si na kapce olivového oleje zpěnila na malé kousky nakrájenou cibulku, na minutu česnek a přidala hlívu. Tu jsem dochutila solí, pepřem a čerstvým tymiánem.

Gnocchi jsem promíchala s pečenou dýní, hlívou, rukolou, rozdělila na talíře a na závěr posypala lískovými oříšky. 




English version

Chestnut gnocchi with oyster mushrooms and pumpkin (about 4 portions)

Gnocchi

  • 300 g cooked chestnuts
  • 2 eggs
  • salt
  • about 100 g spelt flour

For completion

  • 1 tablespoon of olive oil
  • 1 onion
  • 1 clove of garlic
  • 300 g oyster mushrooms
  • 1/2 pumpkin (Hokkaido)
  • salt, pepper
  • fresh thyme
  • handful of rocket
  • handful of hazelnuts

I started with chestnuts. I cut them on the flat site, placed them into the cooking pot, covered with water, brought to a boil and cooked for about 20 minutes. I peeled them immediately.

Then I blended them with whole eggs, added salt, flour and brought mixture together to form a soft dought. Maybe you will have to add flour, it depends on consistency of the dought. I devided it into 4 portions and rolled each into a thin log and cut them.  I cooked gnocchi in boilinng salted water, until they floated to the surface. I drained them. 

I served gnocchi with roasted pumpkin, which I seasoned with salt, pepper, olive oil and baked for about 20 minutes in preheated oven. I cooked chopped onion in olive oil until golden, added choped garlic, oyster mushrooms, seasoned them with salt, pepper and fresh thyme and cooked them for about 10 minutes. 

I mixed gnocchi with roasted pumpkin, oyster mushrooms, rocket, devided into plates and sprinkled them with hazelnuts. 




0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za komentář :-)