Banánovo-kokosové lívance


... Hmmm ještě teď si vybavuji tu úžasnou chuť těchto lívanečků. Jednou obrovskou výhodou zkouškového je právě tohle rozmazlování, kdy si můžu dovolit takové luxusní snídaně a zpříjemnit si tak tohle jinak příšerné období. Ono to možná vypadá nějak náročně, ale opak je pravdou. V podstatě obsahují tři suroviny, které smícháte během pěti minut a během dalších pěti máte lívance na talíři.




Jejich další plus je nulový obsah jakéhokoliv sladidla. Díky sladkosti banánu to opravdu není třeba, obzvláště pokud máte pěkně zralý. Kdyby Vám přesto přišly málo sladké, můžete pokapat třeba javorovým sirupem, medem či jiným sirupem. Protože jsme měly doma kokosový ořech a nevěděly, co s ním, využila jsem ho právě do těchto lívanců. I když musím říct, že porcování byl pěkný oříšek :-) Přesto pokud nemáte čerstvý kokos, vůbec to nevadí, poslouží i obyčejný strouhaný. Tak se už nebudu vykecávat a poskytnu Vám recept


Banánovo-kokosové lívance 

(1 porce)



  • 1 banán
  • 2 vejce
  • 30g kokosu
  • na ozdobu med, kokos...





Nejprve jsem si v misce důkladně rozmačkala banán, smíchala s vejci a nakonec přisypala kokos. Smažila jsem nasucho (pokud nemáte teflonovou pánev, dejte raději kousek másla). Posypala jsem kokosem a pokapala medem. Komu přijdou suché, přidá třeba jogurt :-)




Z uvedeného množství mi vyšly čtyři lívance, což mi přijde tak akorát na pořádnou sytou snídani, která mi dodá dostatek energie a zvedne náladu na studium (i když kolikrát mi nepomůže ani královská snídaně)

A pokud by se někomu nezamlouvaly, snad si vybere tady...


38 komentářů:

  1. Mnam:))))) tak tohle prosím zítra na sedmou k snídani

    OdpovědětVymazat
  2. banánový lívanečky mám moc ráda, je to moje oblíbená svačinka - jen jeden banán a jedno vajíčko:)
    ale takhle s kokosem by mě to nenapadlo, vypadají skvěle:) ať už je ráno a můžu si dát nějakou dobrou palačinkovou snídani!!:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je to kolikrát peklo prolízat večer foodblogy co :-D

      Vymazat
  3. Mohla bych to zkusit jako M* k sváče....:)

    OdpovědětVymazat
  4. Úžasné a vsadím se i božské, dcerka by se po nich jistě utloukla :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to rozhodne zkusim, jsem jednoznacne palacinkova a kokos taky muzu :-). Diky ti za dalsi skvely recept :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nemáš vůbec za co :-) taky můžu lívance, palačinky...

      Vymazat
  6. Moc pěkný recept :) To bych mohla zítra vyzkoušet :) Jen mě tak napadá - zda to není moc suché? Možná bych na to dala ještě třeba jogurt:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já je i s jogurtem jedla :-) většinou si dávám k lívancům jogurt. Každý si může upravit dle své chuti :-)

      Vymazat
  7. Vpadají dokonale a určitě tak i chutnaly :) Lívance z vajíčka a banánu jsem už dělala, ale přidat kokos mě nenapadlo. Určitě někdy zkusím :)

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadají skvěle, já taky zatím dělala ty z banánu a vajíčka, kokos jsem přidávat nezkoušela, tak pro příště vím :) A věřím, že otevírat ten kokos byl boj :D Já jsem už otevřela 3! :D Jela jsem podle videí na youtube a tam to všem šlo tak snadno, a já do něho pořád mlátila a on nic, ale nakonec podlehl :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D taky sem se řídila videem a tam to vypadalo podstatně jednodušeji než realita, ale nakonec se zadařilo.

      Vymazat
    2. Není to zas tak složité.
      Nevím, co je ve videích, ale já ho šupnu na 15-20 min do trouby a praskne sám. :)

      Vymazat
  9. Mám otevřenou plechovku kokosového mléka, tak zkusim do těsta trochu přidat a uvidíme, co na to rodina při nedělní snídani :)

    OdpovědětVymazat
  10. Já když jsem byla na dovče, tak jsem měla skoro ke každé snídani malé lívance a často i k večeři. :D Mňamka!

    OdpovědětVymazat
  11. Mňam, to vypadá naprosto božsky! Hlavně tuto kombinaci fakt miluju :)

    OdpovědětVymazat
  12. Tak to je bomba! Bezlepkové a jednoduché, určitě brzy vyzkouším upatlat s naší drobotinou. Miluju takováhle jednoduchá a zdravá jídla!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsou perfektní, nevěřila bych, že z pár surovin může být taková dobrota :-)

      Vymazat
  13. MNAAAAAAM! Tvoje fotky mi vzdycky nazenou chut jist!

    OdpovědětVymazat
  14. Akurát ich raňajkujem (viem, skoro o 11 :D, dlho som spala) a musím povedať, že mňam :) S medom mi prišli až moc sladké, tak ich mám len s nakrájaným kiwi a banánom posypané drvenými mandľami...
    Janka

    OdpovědětVymazat
  15. práve som ich dokončila a sú skutočne mňamské! budem ich musieť robiť častejšie, kedže je to tak jednoduché, že to zvládnem aj ja a zároveň také chutné! Ďakujem za skvelú inšpiráciu :)

    OdpovědětVymazat
  16. Tak jsem je právě dojedla a byly skutečně úžasné.. Moc děkuju za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
  17. tak som ich dnes ráno urobila.. neverila som, že zrelý banán ich dokáže osladiť, ale nepridala som aj tak cukor, lebo sladké moc nemusím.. Každopádne boli sladké až až, sa mi 4 ledva do žalúdka vmestili :D ale boli lahodné :) dala som len jedno vajíčko a vyšli mi 4 lievance.
    A dala som si k tomu domácu šľahačku :P mňam

    OdpovědětVymazat
  18. jsou výborné :-) akorát jsem je posnídala :-) Bára

    OdpovědětVymazat
  19. A šlo by to nějak vegansky? :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pokud se stravuješ vegansky, předpokládám, že víš, čím vegani nahrazují vejce! promiň, nezkoušela jsem, nezaručím výsledek, radši si najdi ozkoušený veganský recept.

      Vymazat
  20. Luxusní! Udělala jsem je teď ráno pro sebe a taťku, oba jsme měli boule za ušima :)
    Už jsem jednou banánové lívanečky zkoušela, ale bez kokosu - jen jeden banán a dvě vejce. Ovšem musím uznat, že s kokosem jsou mnohem lepší :) Díky moc!
    Už na Tvůj blog chodím nějaký ten pátek, recepty jsou jednoduché, zdravé a fakt výborné! K tomu i báječně fotíš, prostě je radost sem zavítat. Ještě jednou díky za tu spoustu zdravých mňamek, které jsem díky Tobě ukuchtila a ještě ukuchtím! :)

    OdpovědětVymazat
  21. Holky, na čem je děláte? Dala jsem je na lívanečník a nebyla jsem schopná je obrátit... :(

    OdpovědětVymazat
  22. Ja také ne. Vůbec to nešlo otočit at velke ci male.prosim k radu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to bohužel neexistuje univerzální rada, záleží na používaném náčiní. Jsou pánvičky, které nepotřebují žádný tuk, na jiných se jakékoliv těsto potrhá...

      Vymazat
  23. jsou výýýbornééé :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Fakt dobrota! Kokos nebyl na skladě, tak jsem dala šáchor. Pod nátlakem jsem se také podvolila přidání zbytku včerejší svačiny - trochy vařeného praženého amarantu. Polila lískovým olejem a jogurt s datlovým sirupem.
    Chuť byla božská. Díky za recept.
    Bláža

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)