Kuřecí špízy s omáčkou Satay


Dnes opět server Štamgast a Gurmán publikoval můj nový recept. Tentokrát jsem se výjimečně pustila do masa, nee už tak výjimečně do burákového másla :-) Možná je to už trochu trapný, ale když... kdekoliv vidím recept s burákovým máslem, bystřím a ukládám. Je jedno, jestli je to sladké, slané...




Obzvlášť jsme si doma oblíbily kombinaci burákového másla a sójové omáčky. Poprvé jsem ji ochutnala s nudlemi, poté s jarními závitky. Oba recepty jsou úžasné, takže pokud Vás kuřecí špízy nezaujaly nebo prostě maso nejíte, ale chcete vyzkoušet podobnou omáčku, jděte do těchto receptů, jsou skutečně skvělé.



Špízy se báječně hodí ke grilování, i když jsem je dělala nudně v troubě. Překvapilo mě, jak byly vláčné, žádná sušinka, jak se občas u kuřecích prsou povede. Stejně bych klidně upravila tofu. 


Kuřecí špízy s omáčkou Satay

Inspirace: J. Oliver: 30 minut v kuchyni

  • 4 kuřecí prsa
  • sůl
Omáčka Satay
  • 3 lžíce burákového másla
  • 2 lžíce sójové omáčky
  • kousek chilli papričky
  • ½ stroužku česneku
  • kousek čerstvého zázvoru
  • špetka mletého koriandru
  • limetka
  • 3 lžíce vody

Maso jsem si omyla a osušila. Nakrájela na tenčí proužky. Jen lehce osolila, protože sójová omáčka je dost slaná. Napichovala jsem na špejle cik cak, aby vytvořily vlnky, jak vidíte na fotce.

Na omáčku jsem si rozmixovala burákové máslo se sójovou omáčkou, kouskem chilli papričky, česnekem, zázvorem, koriandrem, vodou a šťávou a kůrou z limetky. Polovinu omáčky jsem si odložila bokem, využila jsem ji k podávání.

Druhou polovinou omáčky jsem důkladně potřela maso a dala odležet do lednice. Poté jsem pekla v předehřáté troubě zhruba 15 minut.

Podávala jsem se zbytkem omáčky. Jako přílohu lze zvolit například nudle, které můžete doplnit restovanou jarní cibulkou, kapkou sójové omáčky, šťávou z limetky, sezamovými semínky či kešu oříšky.





Článek si můžete přečíst zde.

15 komentářů:

  1. hmm tak to musím vyzkoušet, lákavé :) a sakra, vlastně nevyzkouším, všechny máslíčka mi prodali :(

    OdpovědětVymazat
  2. Přidávám se k milovníkúm arašídového máslíčka.
    No, mám "trapně" nakřečkováno z Lídlu. Hned v pondělí jsem nakoupila ve velkém. A určo recept vyzkouším. Díky za něj. Někdy to dám určo i s tofu...když budu chystat jen pro sebe. Kuřecí maso můžu kdykoliv... :-)...a zblajzne to i rodinka.

    OdpovědětVymazat
  3. já mám PB otevřené od pondělí už je ho tam chabá třetinka :DD

    OdpovědětVymazat
  4. Už nějakou dobu si chci burákové máslo připsat na nákupní seznam a vždycky zapomenu. Teď už ale vážně musím! Tohle vypadá skvěle, mám moc ráda Tvoje fotky, vypadají přirozeně a vždycky hrozně chutně :)

    OdpovědětVymazat
  5. jezis mnam sakra, umiram hlady uplne)

    OdpovědětVymazat
  6. Hmmm..to vypadá moc dobře a ještě když je v tom burákový máslíčko. Mňam. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. právě jsem je dovařila! nudle jsem si dala i s kešu i se sezamovými semínky a bylo to opravdu famózní! akorát jsem tedy do másla musela přidat asi deset žic vody, jinak to bylo strašně huste :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to záleží na druhu másla a taky jak je povolené :-) ale hlavně, že jste si poradila a chutnalo...

      Vymazat
  8. Dnes byly k obědu :) Už poněkolikáté. Nejlépe se mi osvědčily s bramborovou kaší. Moc díky za úžasný recept. Pro mě jeden z nejlepších, který jsem na této stránce našla :)

    OdpovědětVymazat
  9. oujééé...uz se tesim! v cr nemuzu sehnat odpovidajici satay, jako si ho pamatuju z detstvi od holandskych indonesanu, tak se o nej musim zacit pokouset sama :) dik!

    OdpovědětVymazat
  10. Kuřecí špízy to miluju, naposledy s arašídovou omáčkou v Muurikka Smoker. Recept možno zkusit zde
    http://www.gril-muurikka.cz/muurikka-recepty-a320

    OdpovědětVymazat
  11. Recept vyzera super, len by som sa chcela uistit aku sojovu omacku pouzit. Polosladku alebo tu ktora sa podava k sushi? Dakujem.

    OdpovědětVymazat
  12. Dobrý den, už teď se mi sbíhají sliny :) Panenku naprosto zbožnuju. Já poslední dobou ulítávám na tomto receptu http://www.grilykrby.cz/recepty-na-grilovani/veprove-na-grilu/grilovana-panenka-s-mangem/ ta panenka s mangem je naprosto lahodná.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)